Wednesday, August 22, 2012

Bismillahirrahmanirrahim

Bismillah adalah muraqabah, merasakan kehadiran Allah begitu dekat, mengawasi, mengiringi, mendampingi, menunjuki dan meneguhkan pijakan kaki.


Semoga Allah Merahmati, Mengampuni dan Menyayangiku, kedua ibu bapaku, ibu bapa angkatku, Makcik Zah & Pakcik Ghusran, Makcik Desmiati & Pakcik Mohd Fisol, Makcik Raziah dan Pakcik Mawardi, muallim-muallimku, sahabat-sahabatku, sesiapa sahaja yang aku temui setiap hari dan setiap waktu.




Alhamdulillah, dengan izin Allah, keadaan makcik semakin baik hari demi hari, namun, masih perlukan banyak sokongan dari sudut fizikal, rohani dan akhli. Semoga rahmat dan pertolongan Allah selalu bersama pakcik, makcik dan tok. Sangat merindui mereka.


Dan hendaklah engkau merendah diri kepada keduanya kerana belas kasihan dan kasih sayangmu, dan doakanlah (untuk mereka, dengan berkata): “Wahai Tuhanku! Cucurilah rahmat kepada mereka berdua sebagaimana mereka telah mencurahkan kasih sayangnya memelihara dan mendidikku semasa kecil.” (Al-Israa’ 17: 24)

Nota Hatiku

Memikirkan apa yang akan terjadi, mengharapkan satu anugerah. Teruskan berdoa, berdoa, dan berdoa dengan penuh ikhlas dan penuh harapan. Moga-moga di sana ada satu jawapan yang pasti, mungkin hari ini, mungkin esok, mungkin dan mungkin. Moga Allah permudahkan segala-galanya. Yang ikhlas pasti beroleh kemenangan, kerana itu adalah hakikat. Ya Allah, ikhlaskanlah jiwaku menelusuri hari-hari dalam hidupku dan meredah ranjau kehidupan yang penuh duri ini. Moga segala- galaNya dalam keredhaanMu. Terus tersenyum dengan seikhlas hati. ^^. Moga hidup kita pada hari ini lebih baik dari semalam, dan seandainya masih ada hari esok buat kita, moga ia jauh, dan jauh lebih baik dari hari ini. Mulai hari ini, harus membangkitkan keghairahan menuntut Ilmu kembali kerana sudah beberapa hari menjadi liat seperti daging rendang dan ketupat. Ia telah berlalu. Puasa 6 pula. Hamba yang terus menanti pasti. Wassalam.

Barangsiapa yang berpuasa Ramadhan kemudian diikutinya dengan berpuasa 6 hari dibulan Syawwal maka seolah-oleh disudah berpuasa sepanjang tahun". [hadith Sahih Riwayat Ahmad, Muslim, Abu Daud dan Tirmidzi]

Yang Mengharapkan Rahmat & Maghfirah,

Penawarhati90
12.25 am
5 Syawal 1433H bersamaan 23 Ogos 2012
Llangkawi, Kedah.

No comments:

Post a Comment