Monday, February 11, 2013

Resepi Oh Resepi



Kerja kami di klinik semalam kerana tidak ramai pesakit (cuti raya cinalah katakan)...^__^.. Mencari resepi2, dan merancang untuk memilih masakan yang sesuai dimasak di rumah...... Walaupun jasad di Penang, hati sudah di Langkawi. Sabar menanti hari itu.. Alhamdulillah, menemui seorang ibu yang sangat ceria melayani anaknya,  yang punya banyak kerenah ini, Dr Arbaei pengganti ibuku yang dicintai kerana Allah swt, pengubat rinduku kepada ibu dan ayahku..

Saban hari di klinik terasa begitu indah dan hilang segala duka, suasana hiba menjadi ceria mendengar suara mereka. Terlupa sebentar segala tesis, kertas kerja dan projek. ^^. Dr Arbaei selalu berkongsi pelbagai ilmu baru, subhanallah, sembang-sembang tarbawi yang cukup bermanfaat untuk melangkah ke hari-hari baru. Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah, segala yang kita lalui, segala yang dipinjamkan ke atas kita, apa sahaja aktiviti yang kita lakukan, semuanya berada di dalam aturan Allah, semuanya berada di tangan Allah. Kita sentiasa harus mendoakan Allah selalu memimpin jalan kita ke jalan yang lurus, jalan orang-orang soleh, jalan orang-orang bertaqwa. Moga-moga kita selalu merasa nikmatnya menjadi hamba Allah. ^__^.

" Ya Allah, kurniakanlah kepada kami lidah yang lembut basah mengingati dan menyebut namaMu, hati yang penuh segar mensyukuri nikmatMu dan tubuh badan yang ringan menyempurnakan ketaatan kepada perintahMu. "


No comments:

Post a Comment